Facebook Plug-Ins halten die Nutzer länger auf einer Webseite

Inzwischen kommt kaum noch eine Seite ohne Sie aus: Facebook PlugIns. Seien einfache Like-Buttons oder aber auch Kommentarmodule und Login Möglichkeiten, mit denen eine Webseite personalisiert werden kann.

Gigya.com hat nun eine Studie (und Infografik) dazu veröffentlicht, wie sich das Besucherverhalten auf Webseiten ändert, wenn Social Plugins vorhanden sind. Die wichtigsten Eckpunkte:

  • Facebook ist für 62% aller Social-Logins verantwortlich. Yahoo, google und twitter folgen weit abgeschlagen
  • Nutzer mit Social Login bleiben doppelt so lange auf einer Seite, wie ohne Login
  • Zudem besuchen sie doppelt so viel Seiten eines Angebots
Gigya führt dazu aus:

The results clearly show that on-site social technology brings real value to sites. Perhaps most notably, we can see that social login and social plugins are correlated with major increases in time spent on-site and page views. The biggest increases in time spent and engagement are seen when users leverage social login and interact with our Comments plugin allowing them to share opinions on content and interact with other users – including those from their social graph – on-site. From these points alone, it’s fairly easy to conclude that users want to be social wherever they go across the web.

Diving a bit deeper, it seems that when a person logs into a site with social login, they’re doing so because they want to interact with the site and with their social graph, resulting in the same benefits of increased time spent and page views that social networks enjoy. In essence, social login is acting as a gateway for user engagement with plugins like Comments, Sharing, Game Mechanics and Activity Feed. For example, on the Pepsi SoundOff site (a Gigya client), the first step to interacting with the site and with other users is to log in socially. When that connection is made, users can instantly participate in all of the site’s social activities like commenting, sharing and earning points/rewards.

Die komplette Infografik findet ihr hier:

 

Jens Wiese
Jens Wiesehttps://jens-wiese.net/
Jens hat Allfacebook.de mitgegründet und war dort 12 Jahre lang als Chefredakteur tätig. Mit den Impact Cards hat er eine Lösung vorgestellt, die es jedem Social Media Manager erlaubt eine eigene Social-Strategie zu erstellen. Unabhängig von Beratern und Agenturen.

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