Im Rahmen der DMEXCO im September 2020 hat Facebook ein umfangreiches und kostenloses eBook veröffentlicht, das wir euch hier zum kostenlosen Download anbieten können. Auf über 200 Seiten werden innerhalb von drei Kapitel sowohl aktuelle Trends aufgenommen, aber auch Probleme, die unsere Branche ausbremsen und enorm prägen.
Geschrieben hat das englische eBook nicht Facebook selbst, es wurden 22 „of the world´s leading marketers“ befragt, die jeweils mehrere Seiten beigetragen haben und konkrete Empfehlungen ableiten. Aus Deutschland ist zum Beispiel Markus Fuchsofen von bonprix dabei. Von Facebook selbst Nicola Mendelsohn zum Thema Discovery Commerce. Aber auch Ian Wilson von Heineken oder Dean Aragon von Shell. Ziemlich hochkarätiges Setup also.
Die Personen und Inhalte etwas genauer aufgeschlüsselt:
1/3 – What hasn’t changed?
- Mark Ritson on the calm and the chaos of the marketing mountain
- Ian Wilson on the value of marketing fundamentals in a digital age
- Arjan Dijk on the importance of taking a product-first approach to marketing
- Roberto Khoury on the enduring power of customer-centric marketing
2/3 – What’s changing?
- Aline Santos on the evolution of brand positioning and the importance of brand purpose
- Sylvia Mulinge on crafting brand-led customer experiences
- Fatima Saliu on the democratisation of marketing and the opportunity to forge stronger connections with consumers
- Gigi Levy-Weiss on the importance of finding and establishing your product-market fit
- Dean Aragon on the power of humanised data-led creativity
- Gali Arnon on co-creating brands with customer communities
- Sandra McDill on marketing’s move to agile
- Markus Fuchshofen on why a centralised marketing approach is the best way to combat complexity
- Yuri Ivanov on the important lessons learned while launching and scaling a startup
- Nicola Mendelsohn on the age of discovery commerce
3/3 – What needs to change?
- Dylan Williams on moving from digital to ethical transformation and the next phase in marketing evolution
- Daniel Gilbert on marketing science and the importance of test and earn
- Karina Wilsher on why diversity is a social and commercial imperative
- Mike Cooper on the importance of neurodiversity in the creative industries
- Mel Edwards on the 21st-century need for inclusive marketing and design
- Florian Heinemann on striving for a more holistic approach to measurement
- Benjamin Braun on why it’s time for marketing to mature
- Prof. Andrew Stephen on the need for evidence-based decision-making in marketing
Download:
Supercool, vielen Dank für den Tipp!
Super cool, danke!
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