Was sind große State of the Art Social Media Kampagnen im Jahr 2017? Facebook hat die Antwort für euch, zumindest auf Kampagnen die Facebook, Instagram oder den Messenger nutzen. Jedes Jahr sucht Facebook innerhalb des „Facebook Award“ die Besten der Besten und vergibt Preise an die Best Practices der letzten Monate.
Insgesamt gab es in diesem Jahr 24 Awards in den 5 Kategorien „ACT“, „CRY“, „LOVE“, „LAUGH“ und „WOW“. Die Umsetzung und Mechanik war dabei bunt gemischt. Von einfachen Werbekampagnen, über Facebook Bots, Viralen Aktionen bis hin zur Anbindung der Facebook Schnittstellen. Die Gewinner kamen zum großen Teil aus den USA, aber auch Kampagnen aus Brasilien, Australien, Polen, Indonesien oder Dänemark waren unter den Gewinnern.
LAUGH
„This is the work that made us laugh — the work, that captured our attention, got us to crack a smile, and caused serious LOLs. It made us feel good and took humor to another level.“
Facebook Not Live
- Aus den USA
- Zur Detailseite.
Shoes: Impossible
- Aus Korea
- Zur Detailseite
Litbaits
- Aus den USA
- Zur Detailseite.
Little Caesars Facebook Surprises
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Spanish Lessons
- Aus den USA
- Zur Detailseite
ACT
This is the work that moved us to act — the work that woke us up and made us do something. It inspired action and had a measurable impact on sales or related metrics.
Anonymous Friend
- Aus Brasilien
- Zur Detailseite
Careculator
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Hungerithm
- Aus Australien
- Zur Detailseite
MashiMachine
- Aus Ecuador
- Zur Detailsseite
The Adventures of Little Brush Big Brush
- Aus Indonesien
- Zur Detailseite
Your Name Saves
- Aus den USA
- Zur Detailseite
CRY
This is the work that made us cry — the work that got us all emotional, inspired compassion, and helped us see things differently. It made us think and connected with audiences through storytelling.
IWelcome-Live
- Aus Polen
- Zur Detailseite
Evan
- Aus den USA
- Zur Detailseite
The DNA Journey
- Aus Dänemark
- Zur Detailseite
LOVE
This is the work that made us fall in love with a brand — the work that spoke to us where it counts. It won our hearts and improved brand sentiment and perception.
All That We Share
- Aus Dänemark
- Zur Detailseite
Playstation Search for Greatness
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Pocket Patrol
- Aus Australien
- Zur Detailseite
We Are Here
- Aus den USA
- Zur Detailseite
WOW
This is the work that wowed us—the work marked by innovation. It made our jaws drop and forged new paths for a brand’s presence on our platforms.
#comeonin
- Aus Australien
- Zur Detailseite
InstantDJ
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Made in a Minute
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Mr. Robot Season 2 Digital Launch
- Aus den USA
- Zur Detailseite
Out of Office Travelogue
- Aus Australien
- Zur Detailseite
Das war es. Die Facebook Awards aus 2017.