Renault, Log-In, Like Studie, Groupon vs FB Deals vs Google Offers, Was bringen Fans… Kurzmitteilungen 43


Ein paar Meldungen der letzten Tage die wir nicht abdecken konnten:

  • Renault sammelt „Likes“ Offline « ||| SOCIAL COMMERCE BLOG ||| E-Commerce goes Social Commerce – Der französische Autohersteller Renault erweitert sein Facebook Marketing. Nachdem sie  zum 1. April eine Aktion starteten und Renault.de auf Facebook umleiteten, zeigt Renault Niederlande, wie man auch offline auf „Like“-Fang gehen kann.Zur AutoRAI 2011, der größten Automesse der Niederlande, ermöglichte Renault durch Terminals das „Liken“ der verschiedenen Automodelle. Es wurden Zugangspässe bzw. RFID Cards an die Besucher verteilt und die Offline-Erfahrung konnte so mit den Online-Freunden geteilt werden.
  • Facebook ist der beliebteste Log-In für Webseiten – Neben der Nutzung von Profilinformationen, ist auch die Registrierung bzw. Anmeldung über Facebook ein beliebtes Mittel von Unternehmen, Facebook in die eigene Homepage zu integrieren. Und dies aus verständlichem Grund. Internetnutzer sind auf immer mehr Plattformen, Online-Shops und sozialen Netzwerken unterwegs und da sammelt sich auf Dauer eine Vielzahl von Benutzernamen und Passwörtern. Die Anmeldung via Facebook löst dieses Problem.
  • Visibli: Giving your links more value – In this report, Visibli analyzed over 200 million Facebook Fans to determine their engagement habits across different Fan Page types. By tracking the number of Likes and Comments that each post received over time, we studied the resiliency of each Facebook post as well as the overall activity. [See notes below for more details] Here are some interesting (and surprising!) findings:…
  • Survival of the Fittest: Groupon vs Facebook Deals vs Google Offers [Screenshots] | Social Commerce Today – Life for Groupon, the online local advertising platform with a group-buy twist, just got a little more complicated.   Event marketers and local businesses looking to drive footfall can now choose to advertise online with a Groupon Deal, a Facebook Deal or a Google Offer.  And with Groupon’s main rival, LivingSocial flush with Woot! infused Amazon-backing – it’s looking like a four-horse race.
  • Was bringen mir eigentlich Facebook “Fans”? | Studien | about.virtual-identity.com – Mittlerweile haben nicht nur die meisten Großunternehmen, sondern auch sehr viele kleine und mittlere Firmen eine eigene Fanpage auf Facebook. Und es liegt auf der Hand, dass jede Fanpage versucht, so viele Fans wie möglich zu gewinnen. Doch welchen Vorteil hat das Unternehmen letztlich von einer großen Anzahl an Fans? Oder anders gefragt, welchen „Wert“ hat der einzelne Fan? Eine aktuelle Studie von Millward Brown zusammen mit der World Federation of Advertisers (WFA) ist dieser Frage nachgegangen.
  • Facebook’s Two Deal Weapons: The Social Graph and Credits: Tech News and Analysis « – As expected, Facebook has launched its group-buying effort in five cities today, including Dallas and San Diego. The new feature is called Facebook Deals, and offers users the ability to get discounts from local retailers either directly or through a number of partners Facebook has lined up, including the white-label Groupon competitor Tippr. Whether the new service becomes a “Groupon killer” remains to be seen, but Facebook has two major weapons in its arsenal: Deals playing directly into the power of the site’s social graph, and the integration of Facebook Credits.
  • The 10 MOST Powerful Facebook PPC Advertising Tips | The Blog of Matthew Loop | Chiropractic Internet Marketing – Based on market research, close observation, and personally spending almost six figures in testing, here are the 10 MOST powerful Facebook PPC advertising tips you can learn and profit from today.
    I felt it also necessary to lay-out some of the more costly mistakes I see made by marketers and small businesses make regularly as well.
  • Facebook to Work More Closely With Ad Agencies – NYTimes.com – The social media giant has started a Web site where ad agencies can display their work and is hosting live events for advertisers. It also has begun hiring staff to work with agencies, and for the first time it has allowed an agency to design a space for ads on the Facebook Web site.
    “When it comes to creativity and brands and the advertising world, there’s nobody better from a strategic perspective and creative perspective than the agency community,” said Blake Chandlee, the vice president for global agency relations at Facebook
  • Facebook Launches ‚Send‘ Button; Is the ‚Like‘ Dead? | News & Opinion | PCMag.com – acebook said Monday that it had added a „Send“ button to allow members of its Facebook Groups to share content, such as a news story or deal, with other members.Facebook said that users should think of a „Send“ button as a private „Like“ button, specific to Facebook Groups, the company said. Since the launch last year, users have created 50 million Facebook Groups, the company said.
  • Präsentationsfolien vom Facebook Day zur Internet World 2011 | SCHWENKE & DRAMBURG – Auf vielfachen Wunsch habe ich meine Präsentationsfolien zum Facebook Day-Vortrag bei slideshare hoch geladen. An dieser Stelle noch ein großes Dankeschön an Jens Wiese von Allfacebook.de für die Moderation und vor allem an das tolle Publikum! Wann bekommt man schon Applaus dafür, dass man überzieht :) Ein Link zu weiteren Hinweisen sowie angesprochenen Seiten und Mustern findet sich am Ende der Präsentation.

Linkstipps könnt ihr gerne an uns per Mail schicken.

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