Location Based Services, Monitoring von Fanpages, Roundup, 10% mehr Suchanfragen (Kurzmitteilungen 29)


Ein paar Stories der letzten Tage die wir nicht abdecken konnten:

Facebook Looks To Enable Foursquare, Gowalla, And Other Location Services

With Facebook integrating location based services into their platform in the coming months, many are wondering how the new service will be implemented. What’s becoming increasingly clear is that Facebook will definitely be enabling services like Foursquare and Gowalla, rather than competing with them directly. From the sound of things, Facebook’s implementation could be similar in some ways to Twitter’s new implementation. (Weiterlesen auf Allfacebook.com)

4 Ways To Monitor Your Facebook Page Traffic

While Facebook already provides a page insights tool for Page administrators to track traffic to their page, there is still a lot of information which is unknown. So how can administrators determine how well their landing tab is performing? There are a number of techniques to monitor your Facebook Page traffic, four of which are described in this article. (Weiterlesen auf AllFacebook.comThomas Hutter hat das ganze auch ins deutsche Übersetzt)

Facebook Roundup: Events, Facebook in D.C., LivingSocial, Searches and Get Satisfaction

Facebook’s Redesign Paid Off With Searches – Facebook’s redesign in early February seems to have paid off, as U.S. search queries grew by 10% last month with 436 million U.S. searches last month, according to comScore. We previously reported that Facebook’s search traffic grew 13% in January with 395 million searches, up from 351 million U.S. search queries in December of 2009. (Weiterlesen auf Insidefacebook.com)

10 Prozent mehr Suchanfragen: Facebook mausert sich zum Google-Schreck

Es ist noch gar nicht so lange her, dass Mark Zuckerberg seinem Facebook ein kleines Redesign verpasst hatte. Vielleicht sollte man eher von Rearrangement sprechen, da vor allem die Anordnung der Menüleisten und der dort zu findenden Features zum Zwecke einer besseren Navigation geändert wurden. So wurde beispielsweise das Suchfenster von der rechten Seite in die obere Mitte verschoben und erhielt dadurch eine viel prominentere Stellung. Doch genau diese kleine Veränderungen scheint sich nun für das Social Network besonders stark auszuzahlen.(Weiterlesen auf BasicThinking.de)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInBuffer this pageEmail this to someone

+ Es gibt keine Kommentare

Deinen hinzufügen