Weniger Klicks bei CPM Kampagnen in Facebook: CPC Kampagnen haben zukünftig eine höhere Priorität

Weniger Klicks bei CPM Kampagnen in Facebook: CPC Kampagnen haben zukünftig eine höhere Priorität


Facebook Ads

„Facebook CPM Advertisers Will Soon Receive Less Clicks“, so titelt Allfacebook in dem neusten Beitrag. Für Anzeigen innerhalb von Facebook gibt es zur Zeit zwei klassische Abrechnungsmethoden. Zum einen das Bezahlen nach CPC (Cost per Click) und zum anderen CPM (Cost per thousand impressions). Bis jetzt wurden beide Methoden beim Schalten von Anzeigen gleich behandelt, dies wird sich laut einer Meldung von Facebook nun ändern. Facebook wird die Priorität von CPM Anzeigen verringen und CPC Anzeigen bevorzugen. Für Werber heißt dies in diesem Fall das eine CPM Kampagne in Zukunft wohl weniger Klicks bringen wird. Für einige dürfte dies ein massiver Nachteil und auch Mehrkosten bedeuten da gute Kampagnen mit CPM im Endeffekt günstiger waren als CPC Kampagnen.

Die Meldung von Facebook:

Upcoming system change:
As you know, we continuously work to make our ads system more accurate in order to further improve the effectiveness of your advertising campaigns. Among other ongoing improvements, we are refining our ads delivery system to better reflect the goals of our advertisers. This change will take place over the next few weeks and, assuming current bids remain unchanged, will mean that:

  • CPC advertisers (advertisers who have chosen to bid “cost-per-click”) may receive more clicks.
  • CPM advertisers (advertisers who have chosen to bid “cost per thousand impressions”) will continue to receive impressions but may receive less clicks.

Do I need to do anything?
As a CPM advertiser, you are indicating to our system that it’s more important that your ad is seen by your audience rather than clicked i.e. you have chosen to pay for impressions, not clicks. If your main objective is to increase awareness of your business with an ad impression, there is no need for action. However, if your most important objective is to drive clicks on your ads, you should change your bids from CPM to CPC.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInBuffer this pageEmail this to someone

+ Es gibt keine Kommentare

Deinen hinzufügen