Der Facebook-Jahresbericht 2013 – 64 Seiten mit Zahlen, Fakten, Interviews und Erfolgsgeschichten des letzten Jahres

Der Facebook-Jahresbericht 2013 – 64 Seiten mit Zahlen, Fakten, Interviews und Erfolgsgeschichten des letzten Jahres


theannual

Offizielle Dokumente mit genauen Zahlen zur Größe von Facebook sind rar. Als beste regelmäßige und zuverlässige Quelle für Zahlen zu Facebook ist der einmal im Quartal erscheinende Börsenbericht anzusehen. Die letzten Zahlen stammen hier aus dem November 2013. Während der Weihnachtszeit wurde TechCrunch allerdings „Facebook – The Annual 2013“ zugespielt, ein Jahresrückblick von Facebook, der bisher nicht offiziell veröffentlich wurde.

screen-shot-2013-12-29-at-2-15-51-pm

Darin finden sich natürlich viele sehr interessante Zahlen zu den monatlich aktiven Nutzern (MAUs) sowie täglich aktiven Nutzern (DAUs), die wir auch schon auf AllFacebook.com zusammengefasst hatten:

Deutschland

  • 25 million MAUs
  • 19 million DAUs
  • 18 million mobile MAUs
  • 13 million mobile DAUs
  • 43 percent of German Internet users are on Facebook
  • 76 percent of MAUs are also DAUs
  • 27 percent of German mobile phone users are Facebook users

Vereinigtes Königreich

  • 33 million MAUs
  • 24 million DAUs
  • 26 million mobile MAUs
  • 20 million mobile DAUs
  • 69 percent of British Internet users are on Facebook
  • 73 percent of MAUs are also DAUs
  • 51 percent of British mobile phone users are Facebook users

Türkei

  • 33 million MAUs
  • 19 million DAUs
  • 20 million mobile MAUs
  • 9.5 million mobile DAUs

Frankreich

  • 26 million MAUs
  • 18 million DAUs
  • 17 million mobile MAUs
  • 11 million mobile DAUs
  • 63 percent of French Internet users are on Facebook
  • 69 percent of MAUs are also DAUs
  • 33 percent of French mobile phone users are Facebook users

Italien

  • 23 million MAUs
  • 17 million DAUs
  • 16 million mobile MAUs
  • 10 million mobile DAUs
  • 71 percent of Italian Internet users are on Facebook
  • 74 percent of MAUs are also DAUs
  • 32 percent of Italian mobile phone users are Facebook users

Spanien

  • 18 million MAUs
  • 12 million DAUs
  • 13 million mobile MAUs
  • 8.1 million mobile DAUs
  • 58 percent of Spanish Internet users are on Facebook
  • 67 percent of MAUs are also DAUs
  • 32 percent of Spanish mobile phone users are Facebook users

Schweden

  • 4.9 million MAUs
  • 3.8 million DAUs
  • 4 million mobile MAUs
  • 3 million mobile DAUs
  • 57 percent of Swedish Internet users are on Facebook
  • 78 percent of MAUs are also DAUs
  • 53 percent of Swedish mobile phone users are Facebook users

Israel

  • 3.8 million MAUs
  • 2.7 million DAUs
  • 2.9 million mobile MAUs
  • 2 million mobile DAUs
  • 71 percent of MAUs are also DAUs

Im Dokument gibt außerdem Nicola Mendelsohn (Vice President EMEA, Facebook) ein schönes Intro:

“Move fast.” Before I joined Facebook, I thought of these as two simple words. I had no idea how important they were to the fabric of this company, and how they influence our actions and decisions every single day. And although I had experienced fast-paced environments before, I certainly couldn’t have guessed how my first six months would flash past in a blur of activity.

But even when moving fast, it’s important to take time to reflect — if only for a moment. This book is one of those moments: a rare opportunity to take stock of the journey we’ve been on over the past 12 months. It’s been an incredible year not just for Facebook, but for our clients and partners, too.

In the year in which we hit the 1 million-advertiser mark, there are more of you than ever before, enjoying great success on our platform and helping us evolve our business so we can better understand and serve your needs.

“Facebook: The Annual” is our way of taking the time to say thank you. It’s a collection of articles we’ve published throughout the year in our regular newsletter, the “Facebook Download,” alongside brand-new content, insights, and perspectives from across the region. It’s an extended digest of 2013, but also a snapshot of where we are and where we’re headed.

I look forward to continuing this journey with you in 2014.

Außerdem ist in dem Bericht noch Folgendes enthalten:

Zusammengefasst also ein qualitativ hochwertiges Dokument. Warum genau es bisher noch nicht offiziell verfügbar ist, wissen wir leider nicht. Auch wir haben keine wirkliche Kopie als PDF-Dokument. Ihr könnt euch allerdings alle Inhalte bei TechCrunch ansehen. Diese Inhalte haben wir für euch auch als PDF exportiert. Die Qualität ist allerdings nicht sehr gut:

Download
Facebook – The Annual 2013
(PDF – low quality – 17 MB)

In besserer Qualität hat es Thomas Hutter bei Slideshare eingestellt:

Facebook – The Annual 2013

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInBuffer this pageEmail this to someone

Es gibt 2 Kommentare

Deinen hinzufügen

+ Hinterlasse einen Kommentar